top of page

מה זה גליל פילאטיס ומה עושים איתו?

גליל פילאטיס הוא אביזר מתחום הכושר והבריאות שנועד לצורך עיסוי השרירים ותרגילי יציבה. הוא מיוצר בגדלים שונים, בצורות שונות ומחומרים שונים- ספוג דחוס פולימר מוקצף, PVC ועוד. ישנם גלילים בדרגות קושי שונות ובמרקמים שונים. ככל שהגליל יהיה דחוס יותר וחזק יותר כך העיסוי יהיה עמוק ומכאיב יותר, כך שגלילים רכים יותר יאפשרו עיסוי יותר עדין.

במקור נעשה השימוש בגלילי פילאטיס בעיקר על ידי פיזיותרפיסטים ואתלטים מקצועיים לצורך קיצור זמני ההתאוששות בין האימונים ושיפור בביצועים. כיום הגליל הפך לנחלת הכלל ויותר ויותר אנשים משתמשים בו. מבחינתי זהו כלי מדהים שיכול לעזור בצורה בלתי רגילה לכלל האוכלוסייה. על מנת לבצע עיסוי עצמי בעזרת הגליל יש צורך ללחוץ את משקל הגוף כנגד הגליל. באופן הזה אנחנו בעצם מבצעים על עצמנו סוג של עיסוי רקמות עמוק. המטרה שלנו היא לשחרר מתח מהשרירים ואת זה אנחנו עושים על ידי לחיצות. אנחנו רוצים למצוא נקודות כואבות ולהישען עליהן למשך כמה שניות. עם הזמן השרירים יהפכו רפויים יותר וככל שנשתמש בגליל יותר הכאבים בשרירים יפחתו ונהפוך פחות רגישים אליו.

באמצעות הגליל אפשר לשחרר שרירים בכל הגוף, ניתן לעשות בו שימוש למשל באזור הגב והשכמות, בישבן וברגליים ואפילו באמות ובכתפיים. למי שאוהב מסאז' ההרגשה מדהימה וכאבי השרירים פוחתים בצורה משמעותית. הדבר הנחמד ביותר בגליל הוא שהוא מאוד זמין וניתן לקחת אותו לכל מקום או אפילו להתגלגל עליו בכיף תוך כדי צפייה בטלוויזיה או האזנה למוזיקה.

אני נתקלתי לראשונה בגליל לפני משהו כמו ארבע שנים במהלך הרצאה של פיזיותרפיסט שהדגים את השימוש בו. לא עבר זמן רב עד שרכשתי לעצמי אחד כזה ומאז אני עושה בו שימוש באופן קבוע. הגליל הפך לחלק בלתי נפרד משגרת האימונים שלי, אני נהנה לשחרר את השרירים כשאני שוכב עליו עם הגב בערב אחרי אימון, או לפעמים למצוא כמה נקודות כואבות וללחוץ עליהן דווקא בתחילת אימון. אין חוקים לשימוש בגליל וכדאי להיות קשובים לגוף ולהשתמש בו כמה שיותר על פי הצורך. כך למשל יכול להיות שביום מסוים נחליט שאנחנו רוצים לשים דגש על השרירים הקטנים שבחלק הקדמי של השוק ובאזור שרירי התאומים שמרגישים לנו כואבים ומתוחים. נלחץ על האזורים הרגישים וכך נפחית מתח ואולי אפילו נמנע מה שיכול היה אולי להתפתח לשבר מאמץ למשל. ביום אחר יכול להיות שנרגיש עומס באזור הגב התחתון ונתגלגל בעדינות על האזור הזה.

השימוש העיקרי בגליל הוא לצורך עיסוי עצמי אך ניתן גם להשתמש בו במהלך ביצוע תרגילים לשיפור היציבה וחיזוק שרירי הליבה. השימוש בתרגילים מסוג זה רווח ביותר בפעילויות כמו יוגה ופילאטיס. שימוש באופן קבוע בגליל יאפשר לכם לשפר את הגמישות, להגדיל טווח תנועה, ויעזור לשרירים שלכם להתאושש מהר יותר לאחר פעילות גופנית מאומצת.


ניתן להזמין גליל לכל חלקי הארץ ללא דמי משלוח בקישור הבא: לחנות האתר.




פרסומים אחרונים
  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
bottom of page